בלוג

הכל אודות רשתות צל

הכל אודות רשתות צל

במדינה כמו שלנו, השוררבה מזג אויר חם ומעיק חשוב שתיהיה הגנה בפני השמש היוקדת, במאמר שלפניכם נבין למה רשתות צל הם הפתרון האידיאלי לכל בית בישראל או בכל ארוע.

סוגי רשתות צל

בעולם של רשתות צל, יש מגוון רחב של רשתות טובות ורשתות פחות טובות. הפיתרון הזול והקל הינו התקנת רשתות צל, שמונעת חדירת קרני השמש אל המתחם בו אנו יושבים או עובדים. רשתות צל טובות ,שנותנות הצללה טובה, נבחנות במספר פרמטרים: משקל הרשת, גוון הרשת, תפירת הרשת ואפיון הגימור שלה.

רשתות צל בעלת משקל 180 גרם הינה רשת טובה וחזקה ,קיימים בשוק רשתות במשקלים קטנים יותר של 130-140 גרם שהן דלילות ומתיחות יתר על המידה. גוון הרשת-גוון הרשת הוא המרכיב שקובע את צפיפות חדירת השמש למתחם בו אנו רוצים להצליל וככל שנבחר גוון כהה יותר כך נצליח לקבל צל גבוה יותר.

90% צפיפות רשת צל בגוון שחור
85% צפיפות רשת צל בגוון ירוקכחול
 75% צפיפות רשת צל בגוון קרם
65% צפיפות רשת צל בגוון אופוייט
50% צפיפות רשת צל בגוון לבן

במקומות בהם ישנו אפקט של חממה כמו בחוף הים או תנאי מזג אוויר חום קיצוניים, במידה וקיימת שהייה ארוכה בחוף או במקומות אלה ,עדיף לרכוש רשת דו שכבתית בגוון כהה. אחד מהמרכיבים שצריך לתת את הדעת עליו בקניית רשת, הינו הגימור בהיקף הרשת,שאמור להגן עליה מפני קריעה ברוחות,גימור מעובה בהיקף ישמור על הטבעות של יתעופפו בעת מתיחתה.

גדלים ואיכות

גימור טוב, הינו אימרה מעובה בתוכה חגורת חיזוק היקפית ופינות מחוזקות במשולשי שמשונית, בהיקף הרשת יבוצעו טבעות לאחיזה. מי מבקש לחזק יתרה, ידרוש שמשונית וחבל בהיקף הרשת. רשת צל מיועדת לתקופת הקיץ, על מנת שלא תקרע עדיף לקראת החורף להסירה ולהניחה במחסן לקיץ הבא, כך תישמר הרשת מפני הרוחות ולא תקרע. קיימים בשוק רשתות צל זולות במחיר שווה לכל דורש, רשתות אלה מגיעות מהמזרח הרחוק, כוללות טבעות בהיקף הרשת , באריזת פלסטיק שקופה, רשת צל מן הסוג הינה מיועדת לתקופת עונה אחת בלבד, מחיר רשת כזו ינוע בין 8 ש.ח למטר לבין 10 ש.ח למטר מרובע לא כולל מע"מ.

אחריות ובטיחות

קיימות רשתות צל מעכבות בעירה שמיועדות להצללת פארקים ומקומות בילוי המוניים, רשתות אלה מגיעות במשקל של 320 גרם למטר והתקנתן מחייב היערכות מתאימה על גבי עמודי מתכת מעוגנים באדמה ומתיחתם נעשית על ידי כבלי פלדה ומותחנים. רשתות צל בעלות צורות גיאומטריות, משולשים או טרפזים,או צורות היפרבוליות, מחירן יקר יותר. רשת צל תוצרת כחול לבן במשקל 180 גרם למ"ר , בגימור כנ"ל תהווה קניה טובה ותחזיק לאורך שנים רבות.

הבלוג שלנו

מאמרים נוספים רלוונטיים