לקוחות יקרים: החל מהיום הזמנות יהיו מוכנות לאחר החג. משרדינו יוצאים לחופשה ונשוב לפעילות לאחר חול המועד, תודה!

בלוג

מה ההבדל בין ברזנט לשמשונית?

מה ההבדל בין ברזנט לשמשונית?

רבים מאיתנו מתבלבלים בין ברזנט לשמשונית וזה הזמן לעמוד על ההבדל בין השניים.

מהו ברנזט?

ברזנטים הם הגדרה כוללת לכל סוגי היריעות המשמשות לצרכי כיסוי, קירוי והצללה של מבני חוץ כגון פרגולות וסוככים, כאשר ישנם שני סוגים עיקריים של ברנזטים האחד מיוצר מ-PVC והוא אטום באופן מוחלט ובעל עמידות גבוהה למים לדוגמא ברזנט לפרגולה והשני הוא למעשה יריעת בד המצופה בשכבת איטום המשמשת לצרכי כיסוי חפצים מפני רוחות, אבק וכדומה.

מהי שמשונית?

השמשונית היא יריעת בד המיוצרת בטכניקת הלחמה מיוחדת ההופכת את יריעת הבד לאטומה באופן מוחלט ובעלת עמידות גבוהה למים. שמשוניות נועדו בעיקר לצרכי הצללה והגנה מפני השמש וזאת לנוכח העובדה שהחומר ממנו מיוצרת השמשונית משלב בתוכו חומרי גלם עם UV חוסמי קרינה.

אם כך, מה ההבדל בין ברנזט לשמשונית?

באופן עקרוני אין הבדל מובהק וברור בין ברזנטים לשמשוניות, כאשר שני סוגי היריעות משמשים לצרכי קירוי והצללה. יחד עם זאת, השמשונית היא "אלגנטית" יותר הודות לטכניקת ההלחמה באמצעותה היא מיוצרת ולכן היא מהווה את הפתרון האופטימאלי ביותר גם בהיבט העיצובי לצרכי הצללה. בשימוש ביתי, השמשונית משמשת בעיקר לצרכי קירוי וכיסוי של פרגולות, כאשר שמשונית לפרגולה מגיעה במבחר גדלים וגוונים. בהיבט המסחרי, השמשוניות משמשות לצרכי קירוי מבנים המשמשים כפתרונות לסגירת חורף בבתי עסק. בשני המקרים, איכויות השמשונית מסייעות גם לצרכי סינון קרינה בימות החום והשמש הקופחת וגם לצרכי מניעת חדירה של מי גשמים ורוחות בחודשי החורף והימים הגשומים. שמשונית נגד גשם או ברזנט נגד גשם משמשים גם לצרכי כיסוי וחיפוי של חניות לא מקורות, מרפסות שמש לא מקורות וכדומה.

 

ברזנט נגד גשם

ברנזט או שמשונית – הכל עניין של דקורציה

אם כך, ההבדל היחידי בין ברזנטים לבין שמשוניות בא לידי ביטוי בנראות היריעה, כאשר שמשוניות הן יריעות דקורטיביות יותר. יחד עם זאת, חשוב לציין שגם ברנזטים בדומה לשמשוניות מגיעים במספר גוונים וגדלים, כאשר גוון שמשונית או ברזנטים משפיעים בין היתר על מידת צפיפות ההצלה מפני קרני השמש. יחד עם זאת, אנו לא ממליצים לכם לרכוש ברנזטים או שמשוניות בגוון שחור וזאת לנוכח העובדה שהגוון השחור קולט חום ופולט אותו לתוך השטח המקורה.

כל סוגי השמשוניות והברזנטים במקום אחד

אנחנו בחברת א.מרחיב בע"מ, עוסקים ומתמחים בעולמות הייצור של מוצרי כיסוי, קירוי והצללה מאז שנת 1964. הידע המקצועי העומד לרשותנו, מאפשר לכם ליהנות מפתרונות ייצור מתקדמים של כל סוגי הברנזטים והשמשוניות, כאשר בין יתר המוצרים המיוצרים על ידינו תוכלו למצוא: ברזנט לפרגולה, שמשונית לפרגולה, ברזנט נגד גשם, שמשונית לפי מידה לכיסוי משאיות ורכבים, רשתות צל ועוד.

הבלוג שלנו

מאמרים נוספים רלוונטיים