בלוג

אילו פתרונות הצללה קיימים לגג

אילו פתרונות הצללה קיימים לגג

הגג הוא פינה בבית שמקבלת הכי הרבה שמש בשל הגובה שלה והעובדה שהיא חשופה לגמרי ולא מוגנת. מדוע חשוב למצוא פתרונות הצללה לגג, ואליו פתרונות קיימים? כל התשובות במדריך הזה

הגג – מקום עם פוטנציאל גבוה

בסגר הקורונה אי שם בתחילת 2020 גילינו כולנו את הגג שלנו. בימים שבהם לא יכולנו לצאת החוצה גילינו שהגג מספק לנו טיפה של חופש, שקט ומקום מפלט. בעקבות זאת דיירים רבים התחילו להתייחס לגג הבית שלהם ברצינות שמגיעה לו ולראות את הפוטנציאל שלו כמקום לבילוי, לאירוח חברתי או ליצירת גינה קטנה ומקסימה.
אחד הדברים שמונעים מהגג שלנו להפוך למקום נעים ומזמין כל השנה היא העובדה שהוא חשוף לפגעי מזג האוויר כמו גשם או שמש מאוד חזקה. על הגג השמש מורגשת מאוד, אך כיום ניתן להשתמש בפתרונות הצללה שונים כמו רשתות צל כדי להפוך את הגג למקום נעים.

רשתות צל – פתרון עמיד

כדי ליצור גג נעים שמוגן מפני השמש ניתן להשתמש ברשת צל לבית. רשת צל עשויה מפלסטיק כך שהיא עמידה במיוחד. ציפורים ובעלי חיים אחרים לא ירצו לאכול את הרשת משום שאינה עשויה מחומר טבעי, ובנוסף השימוש בפלסטיק מגן על הרשת מפגעי השמש, בניגוד לבד שמתכלה עם החשיפה לשמש. החורים הקטנים שברשת מאפשרים למים לעבור דרכה, כך שגם במידה ויש גשם הרשת לא תשקע ותאגור מים.

עם זאת, כדי לנצל את כל היתרונות של רשתות צל יש לוודא שהרשת לא גדולה או קטנה מדי. רשת קטנה מדי לא תאפשר כיסוי מלא לגג ותיצור מצב לא נעים בו הגג חשוף לשמש ישירה ומחממת במשך שעות רבות. מנגד, רשת גדולה מדי תוביל לכך שהרשת תהיה לא מתוחה ו"תשקע". הרשת תהפוך לכבדה ולא תעמוד יציבה בעקבות המשקל העודף. הפתרון הוא יצירה של רשת צל לפי מידה אישית שתתאים בדיוק לגג שלכם. כך, הרשת לא תהיה קטנה מדי ולא גדולה מדי, ותהיה עמידה מחד אבל לא תשאיר את הגג שלכם חשוף מאידך.

פתרונות הצללה אחרים

רשת צל היא פתרון עמיד ואלגנטי, אך ישנם פתרונות הצללה אחרים שיהפכו את הגג שלכם לנעים ומוצל בכל ימות השנה כמו שמשיות או סוכות. אופי הצל על הגג והמיקום של הגג משפיעים על הדברים שניתן לעשות בו. מומלץ להתייעץ במיוחד עם גנן לעיצוב הגינה על הגג כדי שהוא ידע להתאים את הצמחים בגינה לאופי הצל על הגג. צמחים מסוימים לא גדלים טוב בצל, ולכן אם תבחרו להצליל את הגג שלכם מומלץ לא לשתול אותם.

לסיכום, גג מוצל הוא נעים לבני אדם ומאפשר להשתמש בו בכל ימות השנה ולא רק בימים קרירים. כיום ישנם פתרונות הצללה שונים לגג כמו רשתות צל בהתאמה אישית שמאפשרות כיסוי מלא של הגג לצד עמידות גבוהה.

הבלוג שלנו

מאמרים נוספים רלוונטיים